Coronaregels per 13 November 2021

15-11-2021

Beste leden en ouders / verzorgers van leden,

Naar aanleiding van de persconferentie door premier Rutte en minister de Jonge zijn er weer aanvullende regels / beperkingen opgelegd, welke per vanavond 13 november vanaf 18:00 uur ingaan. In onderstaande mail lees je de nieuwe regels en de communicatie die eerder deze week is uitgegaan:

• Er is geen publiek meer welkom op en rond de velden*;
  • Als je als in het clubgebouw of terras wilt zijn, moet je een QR code kunnen laten zien (scannen) en krijg je een polsbandje voor die dag;
  • Dit geldt ook voor alle andere noodzakelijke aanwezigen / functionarissen (NAF's)
  • Als je in het clubgebouw bent, wordt je geacht te gaan zitten;
  • Houd 1.5 meter afstand en bij verplaatsing is een mondkapje verplicht;
  • De horeca gelegenheid in het clubhuis sluit om 20:00

* Alleen mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, kunnen toegang krijgen tot de complexen. Denk hierbij aan coaches, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders en verenigingsfunctionarissen. Wedstrijden die normaal gesproken gespeeld worden met ballenkinderen, worden ook nu gespeeld met ballenkinderen.

Naar aanleiding van vragen, communicatie 09 november:

De aanvoerder is verantwoordelijk om tijdens de training de QR code van de spelers te controleren. In principe is dit eenmalig. Mocht een teamlid niet gevaccineerd zijn, dan kunnen in overleg afspraken gemaakt worden mbt het toiletgebruik. Als een teamgenoot niet gevaccineerd is, mag hij of zij zonder QR code of testbewijs van de GGD niet in het clubhuis aanwezig zijn. Dit zijn de opgelegde regels en daar moeten we ons aan houden als MHC Amstelveen. Polsbandjes zijn tijdens de trainingsavonden en aansluitend het drankje aan de bar dus niet nodig.

Bericht zondag 7 november:

Op dinsdag 2 november j.l. vond er weer een Covid-19 persconferentie plaats. Er werden veel maatregelen aangekondigd, echter zag het kabinet af van het verplichte coronatoegangsbewijs (CTB) voor amateur buitensporten. Het CTB moet wel getoond worden voor toegang tot binnenlocaties en clubhuizen.

Wat betekent dit voor MHC Amstelveen?

Er moet voor het clubhuis een proces ingericht worden dat toeziet op een controle bij de ingang van de binnenruimtes en van het buitenterras.

Vandaag (zondag 7 november) hebben we met de teams op de club gekeken wat pragmatisch is en wat vooral werkt. Na voorbereiding in diverse app groepen en de uiteindelijke opstart door DVA (waarvoor dank !!) werkte de onderstaande aanpak en waren er op een enkele dingen na geen problemen. Het team en de barcommissie voerden het scanproces uit en dat ging goed.

Wat is de werkwijze?

• Controle bij de deur door middel van de QR check en vragen naar de geboortemaand;
  • Wekelijkse controle;
  • Gecontroleerden ontvangen een polsbandje;
  • Barco en teams samen zien toe dat iedereen gescand is danwel een polsbandje heeft;
  • Op zaterdag/zondag bestaat de barbezetting idealiter uit 4 personen (2 voor de bar en 2 voor de check bij de trap);
  • Aanvoerders helpen door dit aan te geven bij de tegenstanders;
  • Aankomende week zal vermelding site en ingang clubhuis komen;

Het bestuur doet een dringend beroep op iedereen om de overheidsrichtlijnen in acht te nemen en zicht te houden aan onderstaande basisregels:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Was vaak en goed je handen, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Geef elkaar de ruimte;