Scheidsrechters cursus bij MHC Amstelveen

20-9-2019
Ook dit jaar organiseert MHC Amstelveen weer een E-learning traject (Arbitrage-opl-ELO) voor scheidsrechter. De examendag is op 5 november 2019.

Op deze avond komt een afgevaardigde van de KNHB naar MHC Amstelveen om het examen af te nemen. De start van het examen zal om 20.00 uur zijn in het clubhuis.

De cursus is bestemd voor twee doelgroepen:

- De spelende leden van de AB-jeugd die nog geen scheidsrechters kaart hebben (=verplicht)
- Ouders die zich vrijwillig opgeven om als scheidsrechter thuiswedstrijden te gaan fluiten (minimaal twee per team en het liefst drie)

Cursus voor de AB-jeugd:

De E- learning cursus + examen is verplicht voor de spelende leden van de AB-junioren (dus niet voor trainingsleden). De AB jongens en -meisjes die de scheidsrechters cursus nog niet gevolgd hebben krijgen automatisch dertig dagen voor het examen de link voor de E-learning cursus toegestuurd. Mocht je deze link niet ontvangen hebben, dan verzoek ik jullie een mail te sturen naar scheidsrechter@mhc-amstelveen. nl

Cursus voor de ouders:

Ook ouders kunnen deelnemen. Deze cursus geldt voor elk niveau, dus ook voor de ouders van de jeugd. Bij de jongste jeugd moet een ouder altijd begeleidend fluiten en is het dus handig de hockey regels te kennen, zodat je het de kinderen ook kan uitleggen, vandaar dat dit begeleidend fluiten wordt genoemd.Vanaf de D-11 tallen is het verplicht dat een thuis spelende club 2 scheidsrechters levert. Hierop wordt wekelijks door de coƶrdinator van de club een indeling gemaakt en het is noodzakelijk dat ieder team minimaal twee scheidsrechters heeft. Ook de oudere jeugd wordt ingezet om wedstrijden te fluiten, maar is niet altijd beschikbaar. Nadat je de cursus hebt volbracht, ontvang je een scheidsrechters kaart en ga je eerst één of twee keer onder begeleiding van een ervaren scheidsrechter een wedstrijd fluiten. Nadat je aangeeft dat je in staat bent om zelfstandig te gaan fluiten, kun je worden ingedeeld als scheidsrechter voor een wedstrijd van jouw zoon of dochter. Buiten het feit dat het heel erg leuk is om de regels te kennen en leren, is het ook belangrijk dat de kinderen elke wedstrijd een scheidsrechter hebben.

Dertig dagen voor het examen ontvang je een link met een speciale inlogcode. Na ontvangst van deze link heb je dertig dagen de tijd om de e-learning module af te ronden en de lesstof eigen te maken.

Mocht je nog vragen hebben, mail ons gerust.

Meld je dus allemaal aan, voor 1 oktober 2019 !!!!!

Onderstaande gegevens invullen en mailen naar: scheidsrechter@mhc-amstelveen. nl

naam:
adres: