Midwinterhockey jeugdteams bij MHC Amstelveen

2-12-2017
van 4 december 2017 t/m 2 maart 2018

Beste hockey ouders en jeugd,

De eerste nachtvorst hebben we alweer gehad; de voortekenen van de winter. Dit weekend was de laatste wedstrijd van de herfstcompetitie. Een aantal D en C teams moeten nog een inhaalwedstrijd spelen op zaterdag 9 december, de jongste jeugd hoeft geen afgelaste wedstrijden in te halen.

Mooie resultaten zijn er bereikt en het is te zien dat dankzij het twee maal per week trainen en aandacht door de trainers voor alle kinderen goede progressie wordt geboekt. Met Sjoerd, Mike en Chris hebben we een enthousiast begeleidingsteam voor de jeugdtrainers.

In de winterperiode van 4 december t/m 2 maart gaan een aantal zaken anders:
In de periode van 4 december t/m 2 maart 2018 worden de veldtrainingen voor alle jeugdteams teruggebracht naar één training per week. Dit betekent dat alle jeugdteams, mits het weer het toelaat nog 1 keer week buiten op het veld trainen. De jongste jeugd zal op woensdagmiddag blijven trainen met uitzondering van de vakantieperiodes en de week van 18 t/m 22 december. Deze week zijn er geen trainingen in zowel de zaal als op het veld, vanwege de vele activiteiten rondom kerst op de diverse scholen.

De jongste jeugd E-6 tallen en F jeugd spelen zaterdag 13 januari t/m zaterdag 10 februari 2018 in de Midwinter Competitie.

Trainingen Jeugd A t/m D
De jeugdteams die zaalcompetitie spelen zullen circa 8 keer in de zaal gaan trainen. Het zaalschema staat in de Lisa app, let daarbij op de wisselende dagen en zalen.

Vanaf zaterdag 9 december gaan alle A t/m D jeugdteams de zaal in voor de zaalcompetitie. Het wedstrijdprogramma voor de zaal en de zaaltrainingen zijn terug te vinden in de Lisa app. De E8tallen starten hier in januari mee.

Zaterdag Funkey instuif
De laatste Funkey training van dit jaar zou op zaterdagochtend 2 december 2017 zijn, helaas ging deze niet door vanwege de vorst. Nu is het winterstop. De Funkey instuif training start dan weer in het nieuwe jaar op zaterdag 10 maart 2018 na de voorjaarsvakantie.

Trainingen/wedstrijden afgelast bij slecht weer
Het weer in de winter is bepalend of wedstrijden en/of trainingen door kunnen gaan.
Een beetje kou is niet voldoende om niet te trainen of competitie te spelen (wel goed op kleden!).
Wanneer worden trainingen of wedstrijden afgelast?

Veld bevroren
Sneeuw op het veld
Noodweer

Het afgelasten kan ook voortkomen uit de voorspelling dat het gaat vriezen of sneeuwen of er noodweer aan komt.

Het is soms moeilijk om goed te voorspellen wat het weer brengt bij MHC Amstelveen. Het kan voorkomen dat de beoordeling pas de avond voor de wedstrijd of soms zelfs pas op de ochtend van de wedstrijd kan worden gemaakt. Bij trainingen kan het voorkomen dat pas in de loop van de middag wordt afgelast. Het bericht zal per direct op de website en in de Lisa app worden geplaatst.

Bij twijfel: Check de lisa app en website www.mhc-amstelveen.nl

De mededeling dat trainingen of wedstrijden worden afgelast wordt gegeven via:
  1. Via de Lisa app, website www.mhc-amstelveen.nl
  2. De website van de KNHB, www.knhb.nl (Afgelasting van het gehele programma)
  3. Voor uitwedstrijden adviseren wij om de website van de tegenstander in de gaten te houden.
De wedstrijden die worden afgelast in de Midwinter competitie worden niet ingehaald.

Einde Midwinter
Na de voorjaarsvakantie vanaf maandag 5 maart 2018 gaan alle jeugdteams weer tweemaal per week op het veld trainen conform het trainingsrooster, zoals dat nu ook geldt. Wij hopen dat iedereen hiermee voldoende is geïnformeerd over het winterprogramma bij MHC Amstelveen. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het dan even weten via [email protected].

De Jeugdcommissie en TC van MHC Amstelveen