HULP GEVRAAGD BIJ ACTIVITEITEN VOOR OEKRAÏENSE KINDEREN IN AMSTELVEEN

30-3-2022
Nieuwsafbeelding

Participe Amstelland is gevraagd om een naschools activiteitenprogramma te verzorgen voor de Oekraïense kinderen (4-18 jaar) die in de hotels in Amstelveen verblijven. Het gaat om ca. 75 kinderen.

Heel dichtbij de hotels is het cultuurcentrum Griffioen (Uilenstede 106 in Amstelveen) dat door de gemeente ter beschikking is gesteld. Een mooie locatie met veel ruimten. Dit wordt de plaats waar ze onderwijs gaan krijgen, waar de speelgroepen voor moeders en kinderen komen en waar de naschoolse activiteiten zijn. Participe mag een programma verzorgen op werkdagen van 14:30 tot 18:00 uur en op weekenddagen van 10:00-15:00 uur.

We hebben hiervoor 2 nieuwe collega's (Svetlana en Livia) kunnen aantrekken die de coördinatie van de activiteiten op zich gaan nemen en die dit met het onderwijsprogramma afstemmen. Beiden spreken ook Russisch/Oekraiens. Naast deze coördinatoren is er een locatiemanager/beheerder en zijn er vrijwilligers op locatie om alles in goede banen te leiden.

We willen een leuk en gevarieerd programma samenstellen. We denken hierbij aan activiteiten per leeftijdsgroep: bijvoorbeeld van 4-8, 8-14 en 14-18 jaar. Het hoeft niet een heel intensief programma te zijn, de kinderen hebben er dan al een dag school op zitten waarin ook al gesport is bijvoorbeeld. Maar lekker creatief aan de slag voor een uurtje (schilderen, tekenen, open atelier), yoga, sport & spel, dans, Engelse les enz. kan allemaal. Er kan een vrijwilligersvergoeding worden gegeven.

Lijkt het jouw leuk hier een bijdrage aan te leveren met jouw activiteit? Of ken je iemand die dat zou willen doen? Dan horen we heel graag van je! Een korte omschrijving van de activiteit, leeftijdsgroep voor wie het geschikt is, eventuele materialen die je nodig hebt, je beschikbaarheid en je contactgegevens zijn welkom op: [email protected]

We hopen te kunnen starten met de eerste activiteiten op maandag 28 maart a.s. Dat is heel snel, maar de kinderen (en de ouders) hebben veel behoefte aan afleiding. We hopen dus van harte dat dit gaat lukken, al is het maar met een klein aantal activiteiten. Alvast heel erg veel dank als je hier aan mee zou willen werken!