Even voorstellen: de vertrouwenscontactpersoon van MHC Amstelveen

28-12-2016

MHC Amstelveen wil nátuurlijk een veilige vereniging zijn, waar iedereen met plezier bezig is met haar of zijn sport: hockeyen

Het aanstellen van een vertrouwenscontactpersoon kan dan negatief klinken: we doen er met elkaar immers alles aan om grensoverschrijdend gedrag zoals ‘pesten’, conflicten en ruzie, discrimineren en seksuele intimidatie binnen onze vereniging te voorkomen.

Maar stel nu dat ….

De praktijk binnen diverse sportverenigingen heeft uitgewezen dat er momenten en gebeurtenissen zijn waarbij grensoverschrijdend gedrag niet voorkomen kon worden. Hoe graag we ook zaken willen voorkomen, soms lukt dit niet. Daarom willen we wanneer we het weten zo goed mogelijk oppakken.

Dat is dan ook één van de redenen waarom binnen MHC Amstelveen een vertrouwenscontactpersoon te vinden is. Een centraal aanspreekpunt om met elkaar zorg te dragen dat de wijze waarop we met elkaar binnen de club omgaan leuk en veilig blijft.

Nadere informatie is binnenkort te vinden op de website.